پکیج (پروتکل) درمان بازسازی شناختی تمثیلی
دسته بندی | پکیج های درمانی روانشناسی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 40 کیلو بایت |
تعداد صفحات | 24 |
دریافت فایل
پکیج (پروتکل) درمان بازسازی شناختی تمثیلی در 24 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش
ویژگی های فایل:
شامل 12 جلسه درمانی
بصورت آموزش گروهی و فردی و دارای توضیحات کامل هر جلسه
24 صفحه ورد قابل ویرایش
با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5
دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA
این فایل دارای تمامی توضیحات و تمرینات می باشد.
این محصول مناسب برای دانشجویان، اساتید، روانشناسان، کلاسهای آموزشی، کنفرانسها، وبینارها، متخصصین و سایر رشته های مرتبط میباشد.
فهرست مطالب:
پیش جلسه (جلسه مقدماتی)
جلسه اول
هدف: آشنایی با اهداف و قواعد گروه ایجاد ارتباط و همدلی
جلسه دوم
اهداف: شناسایی افکار به عنوان علل ناراحتی و آشفتگی شناسایی توالی میانشناخت ها و انگیزه ها
جلسه سوم
هدف: شناسیی توالی میان شناخت ها و انگیزه ها ارائه یک مثال با 3 موقعیت توسط مشاور برای آشنا شدن اعضا و چگونگی کنار آمدن با هیجآن های درد سرساز
جلسه چهارم
اهداف بررسی توالی میان شناخت ها و انگیزه ها بررسی، ارزیابی و اصلاح شناخت ها ارائه اطلاعات راجع به نقش شناخت و معرفی فرمول ABC
جلسه پنجم
هدف: بازبینی فهم مراجعین از نتایج الگوی ABC ایجاد بینش در اعضا درباره نقش موثر باورها (B)
جلسه ششم
اهداف: سنجش افکار اتوماتیک و تحریف های شناختی: ایجاد بینش نسبت به این که افراد با تکرار افکار نامعقول خود باعث ادامه آشفتگی می شوند
جلسه هفتم
اهداف: ایجاد بینش نسبت به اینکه تکرار افکار نامعقول باعث ادامه آشفتگی فرد می شوند
جلسه هشتم
اهداف: شناخت و ردیابی خطاهای شناختی مهم در افکار توسط اعضای گروه
جلسه نهم
اهداف: شناخت و ردیابی باورهای غیرمنطقی بررسی تکلیف جلسه قبل و ارائه آن در گروه
جلسه دهم
اهداف: شناخت و چالش با باورهای غیر منطقی از طریق ایفای نقش و تمثیل اعضا به پنج گروه سه نفری تقسیم و هر یک یکی از باورهای غیر منطقی محول شد تا پس از بحث و گفتگو و فهم مشترک آنرا به چالش بکشند که چرا غیر منطقی است؟
جلسه یازدهم
اهداف: شناخت و چالش با باورهای غیر منطقی از طریق ایفای نقش و تمثیل
جلسه دوازدهم
اهداف: توضیح و بازبینی انواع بینش ها در مراجع جمع بندی
نمونه ای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد:
جلسه اول
هدف: آشنایی با اهداف و قواعد گروه ایجاد ارتباط و همدلی
1-مشخص کردن اهداف فرایند مشاوره گروهی
2-توضیح خطوط کلی جلسات برای اعضای گروه: تاکید بر مسئولیت پذیری احقوق مساویی اعضای گروه رعایت اصل رازداری توجه و تعامل مداوم بین اعضا اشرکت منظم اعضا در زمان و تاریخ اعلام شده جلسات ضرورت انجام دادن تکالیف بین جلسات داشتن رویکرد توجه آمیز و امیدوارانه اتوجه به رویکرد تعلیمی از طریق حمایت، چالش و مواجهه بین اعضا داشتن مشارکت و رویکرد حمایت گرایانه با سایر اعضا و رهبر
تمثیل نقشه راه: ما برای سفر زندگی مان نیاز به یک نقشه راه داریم تا با رعایت آن نقشه به اهدافی برسیم و آن اهداف عبارتند از: امیدواری، علاقه به خود، علاقه اجتماعی، انعطاف پذیری، مسئولیت پذیری، خطر پذیری، ایجاد تفکر نسبی در مقابله با مشکلات
این یک برنامه روانی تربیتی فعال با عنوان "بازسازی شناختی است که هدفش ایجاد شرایط مناسب برای تسهیل یادگیری و رشد است به نحوی که شما خودتان را مدیریت کنید. اعضا بایستی مهارت های جدید را با کمک رهبر گروه یاد بگیرند سپس این مهارت ها را بکار برده و از آن ها برای مقابله با مشکلات زندگی روزمره شان استفاده کنند. قطعا" در سایه " تمرین، تمرین و تمرین " می توانید به نتایج موفقیت آمیزی برسید. بر کار تمرکز کنید و برای رسیدن به نتیجه عجله نکنید با تمرین و خوش بینی به آنچه مورد نظرتان هست می رسید.
جلسه دوم
اهداف: شناسایی افکار به عنوان علل ناراحتی و آشفتگی شناسایی توالی میانشناخت ها و انگیزه ها - رفتارها، احساس ها یادآوری قواعد و توصیه های گروه و تاکید بر لزوم رعایت آن در طول دوره. استفاده از تمرینات گروه های کوچک دو یا سه نفره با ساختار برای آشنایی بیشتر استفاده از تمثیل "سفرزندگی ").
در دفترچه یاداشت خود تصویری را رسم کنید که به طور مثال در ابتدای یک سفر با کشتی هستید سعی کنید انواع احساس ها، نمادها و افکارتان را به نحوی در این تصویر منعکس کنید. احتمالا" در این سفر چمدانی با خود حمل خواهید کرد بطور نمادین در سفر زندگی محتوی این چمدان چه چیز هایی هستند؟
سه چیز اساسی که همراه خود می برید و سه چیز که قصد ندارید با خودتان ببرید بنویسید یا نقاشی کنید، ما می خواهیم محتویات این چمدان که با خودتان می برید را بررسی کنید تا با خود سنگینی حمل نکنید. در هر جلسه فصل جدیدی از سفر باز خواهد شد. در این سفر خستگی ها و خطراتی خواهید داشت چگونه با آن ها مقابله خواهید کرد؟ تصویر سازی ذهنی و مفهومی اعضا به ویژه اینکه بدانند منظور از محتوای چمدان محتوی فکر و ذهن است و مورد تاکید و تشویق قرار می گیرد).
تمرین بحث و گفتگوی گروهی
بنظر شما چه چیزی انگیزه ها، رفتارها و احساسات ما را شکل می دهد؟ چرا گاهی دچار احساسات نا خوشایند می شویم؟
با طرح این سوالات و ایجاد تحریک ذهنی از اعضا خواسته می شود مثال هایی از زندگی خود در گروه بیان کنند به نحوی که رابطه بین ابعاد مختلف (رفتار، فکر، احساس) مشخص شود و اهمیت آن مورد تاکید قرار گیرد. شرایطی را در زمان حال تصور کنید بنحوی که گویی هم اکنون در حال رخ دادن است چه اتفاقی افتاد؟ منشاء آن کجا بود؟" تا جایی اعضا را هدایت کنیم تا به موضوع افکار نگران کننده خود اشاره کنند"